Saturday, September 10, 2011

Asal BN BARANG NAIK...Top Up di kenakan cukai 6%....


Ini lah yang di namakan SUDAH JATUH DI TIMPA TANGGA..... ketika rakyat sedang menyesuaikan diri dengan Gaya Hidup Baru kesan dari penarikan subsidi, kenaikan harga-harga barang keperluan asas kini rakyat di tambahi lagi dengan beban cukai 6% terhadap TOP UP syarikat-syarikat telekomunikasi Malaysia yang mulai berkuatkuasa 15 Sept 2011....

Ketika jutaan rakyat Malaysia membantah tambahan cukai baru ini, namun seorang ANAK SABAH  Datuk Abdul Rahman Dahlan Ahli Parlimen Kota Belud pula dengan senang hati menyokong cukai ini dan dengan selambanya memberi komen dalam akaun twitternya cukai tersebut sebagai sumbangan kepada ekonomi negara oleh pengguna prabayar. Malah turut menambah bahawa kini giliran pengguna prabayar pula menyumbang kepada pembangunan negara.

                                                                      Rahman Dahlan

Rahman.... dengan TERPAKSA MENGHALALKAN penarikan subsidi minyak, TERPAKSA MENERIMA kenaikkan harga beberapa barang keperluan asas adakah itu belum cukup untuk membantu menyumbang dana kerajaan untuk tujuan pembangunan?? Namun, adakah benar wang cukai top up ini digunakan untuk pembangunan negara atau sebenarnya untuk kegunaan / kepentingan 'SENDIRI' sahaja??

Sebagai WAKIL YANG DIPILIH RAKYAT, seharusnya beliau bersuara MENGIKUT SUARA RAKYAT dan bukan berdasarkan ikut suka hati beliau sahaja. Bagi dirinya, tambahan kos RM 0.60 adalah kecil kerana beliau berpendapatan rendah. Mungkin usaha beliau ini lebih kepada usaha MENGAMPU Najib, maklumlah dah nak hampir pilihanraya... namun malangnya PM turut tidak bersetuju dengan cukai tersebut......

Najib ketika mengulas mengenai isu tersebut memberitahu bahawa cukai tersebut bukan keputusan kerajaan tetapi merupakan keputusan syarikat-syarikat Telko Malaysia. Namun lucunya, adakah SYARIKAT layak mengenakan CUKAI kepada rakyat?? Dan, secara logiknya apakah perlunya CUKAI tersebut sedangkan keuntungan-keuntungan syarikat-syarikat Telko ini mencatat peningkatan yang semakin meningkat dari tahun ke tahun hasil daripada peningkatan pengguna perkhidmatan telekomunikasi ini??

Maka dengan segala putarbelit inilah rakyat di tipu, di himpit dan di tambahkan lagi dengan pelbagai bebanan kewangan.....Baru-baru ini Najib dengan angkuhnya mewar-warkan KEUNTUNGAN MENINGKAT dalam ekonomi MALAYSIA di bawah terajuannya.... namun ke mana kah perginya semua keuntungan ini hingga tanpa segan silu terpaksa lagi memeras ugut keringat rakyat??


kepada rakyat SABAH sematkanlah sentiasa AYAT KERAMAT ini sebagai panduan anda mengundi pada PRU 13 kelak..... ASAL BN BARANG NAIK!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Ulaslah...komenlah...kritiklah...reportlah apa saja...semua diterima... tapi kalau boleh gaman-gaman om sumandak-sumandak, komen yang bagus-bagus sikitlah kio...

selamat mengomen boss...