Monday, March 5, 2012

Bukan hanya Selangor dan Kedah...Najib perlu minta maaf kepada Sabah juga !!!

Baru-baru ini gempar blog-blog memaparkan mengenai "Najib MINTA MAAF" di Selangor dan Kedah. Apa yang mendukacitakan, Najib tidak ikhlas dengan permohonan maaf nya itu...kenapa???? ya lah...kenapa minta maaf dengan negeri tawanan pembangkang saja kan???


Di samping itu, Najib juga mengakui bahawa BN TELAH MELAKUKAN KESILAPAN serta pemberian perkhidmatan yang tidak memuaskan kepada rakyat. Berikut merupakan petikan dari ucapan beliau ketika majlis turun padang di Baling ;
 "Pada saya kita jangan angkuh dan bongkak. Sebab kita mesti tunduk kepada kuasa rakyat dalam demokrasi berparlimen. Kalau rakyat tolak BN dulu mesti ada kesilapan kita.

Kita minta maaf atas kesilapan kita dulu. Yang menang minta maaf yang kalah pun minta maaf.  


Kita berazam bahawa kita sudah mempelajari daripada kesilapan kita. Kita beri perakuan, akujanji kepada rakyat bahawa akan datang kita akan laksanakan perkhidmatan yang cukup baik kepada rakyat.
Yang dulu jadi sempadan jangan dibangkit-bangkit lagi...kita janjikan perubahan untuk rakyat Malaysia dan Kedah. Perjalanan sudah bermula"

Renung dalam-dalam apa yang telah dikatakan oleh Najib itu. Adakah kesilapan BN hanya berlaku di Negeri-negeri yang dikuasai pembangkang??? bagaimana pula halnya di Sabah??? adakah langsung tidak wujud kesilapan BN di NEGARA SABAH ini??? 

Mari kita sama-sama ingat kembali beberapa isu besar kesilapan BN di Sabah yang sememangnya tidak dapat disembunyikan lagi. Antaranya ialah :
  1. Projek IC...
  2. PATI
  3. Pengundi Hantu
  4. NCR
  5. Jawatan ketua untuk jabatan awam di Sabah yang dimonopoli oleh MALAYA
  6. Helah Najib bahawa Sabah bukan Negeri termiskin VS kenyataan Bank Dunia
  7. monopoli 95% hasil kekayaan Sabah oleh Malaya
  8. Peruntukan berbillion-billion untuk projek mega Malaya.... Sabah ???
  9. Kedaifan infrastruktur, jalan raya, elektrik, bekalan air
  10. Penipuan iklan kempen KEMAJUAN Malaysia di bawah BN.... yang ditayangkan komuter, LRT, Sepang, Tower, lebuhraya, Putrajaya....Sabah sarawak cuma gunung kinabalu, monyet bayau, orang sedang memegang sumpit, dan menari sumazau, ngajat...itukah kemajuan???
  11. Jaringan kesihatan yang buruk
  12. RCI
  13. Penipuan terhadap Perjanjian Malaysia dan 20 Perkara
  14. ketidakadilan kuota guru untuk Sabah 30 %, Sarawak 30 % manakala semenanjung 40 %....
  15. Penipuan dalam buku teks terhadap sejarah pembentukan Malaysia
Oleh itu, wajarkah untuk Najib tidak meminta maaf kepada Sabah atas perkara-perkara NYATA kesilapan BN terhadap Sabah? 

Adakah Najib ikhlas??? Bagi JM...TIDAK!!! kenapa perlu meminta maaf berpuluh-puluh kali pada setiap sesi majlis turun padang berbanding cukup dengan memberikan kenyataan maaf SEKALI sahaja sekaligus terhadap seluruh Malaysia??
Sumber : UBF facebook group page


Memang bagus nilai meminta maaf ini...dan sebagai manusia yang beragama, kita juga harus menerima dan memaafkan beliau. Namun bagaimana jika ia hanya gimik politik??? Meminta maaf apabila hampir tibanya pilihanraya...bukan kah itu umpama "ada telur di sebalik maggie" ???

So, orang Sabah.... mari gia kita guna otak kita untuk berfikir kio....jangan kita guna hati...apa lagi kepala lutut...dan sama-sama lah kita renungi "keikhlasan" maaf si Najib....

bah bila???? Ini kali lah!!!!!

No comments:

Post a Comment

Ulaslah...komenlah...kritiklah...reportlah apa saja...semua diterima... tapi kalau boleh gaman-gaman om sumandak-sumandak, komen yang bagus-bagus sikitlah kio...

selamat mengomen boss...