Wednesday, October 7, 2009

keputusan posting 21 Oktober 2009

sumber :    http://upsikini.blogspot.com/

Keputusan penempatan graduan tahun ini dijangka keluar 21 Oktober

Tanjong Malim, 6 Oktober – Penempatan bakal guru yang akan ditempatkan pada tahun ini tidak mengalami sebarang masalah sekiranya melepasi temuduga dan ujian INSAK yang dijalankan Ogos lalu.

Kenyataan itu dimaklumkan Exco Akademik & Kerjaya Majlis Perwakilan Pelajar (MPP), Nur Aqilah Hanis selepas dimaklumkan oleh pihak Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) petang tadi.

Beliau turut memaklumkan, Unit Perkhidmatan Guru (UPG) dijangka akan mengeluarkan keputusan penempatan bagi calon yang layak pada 21 Oktober ini dalam portal KPM sementara 26 Oktober, tarikh melaporkan diri di Jabatan Pelajaran Negeri penempatan masing-masing.

Walau bagaimanapun, mereka yang akan ditempatkan ke negeri Sabah dan Sarawak akan mengetahui keputusan tersebut pada minggu ini, katanya selepas mendapat info tersebut dari pihak UPG.

Terdahulu, UPSIkini juga menerima maklumat yang sama dari pembaca-pembaca yang mendakwa SMS berkenaannya sudah tersebar luas sejak tengah hari tadi di kalangan mereka yang sedang menunggu pengumuman keputusan penempatan masing-masing.

p/s : itu UPSI... KPLI IPGM pun dengar kata x da masalah...bagaimana pula status PISMK OUM di IPGM?

No comments:

Post a Comment

Ulaslah...komenlah...kritiklah...reportlah apa saja...semua diterima... tapi kalau boleh gaman-gaman om sumandak-sumandak, komen yang bagus-bagus sikitlah kio...

selamat mengomen boss...